מערך שיעור המאפשר שיח פתוח עם התלמידות והתלמידים, ואף נותן כלים להתמודדות עם תרחישי פגיעה שונים.
מערך שיעור שנכתב בעקבות המקרה הקשה של חשד לאונס של נערה בת 13 על ידי צעיר בן 21 במלונית קורונה של משרד הרווחה. זאת עוד הזדמנות לשוחח בכיתות על הסכמה חופשית, על הדדיות ויחסי כוחות, על היכולת לזהות סיטואציות מורכבות שבהן קשה לסרב או להציב גבול ושבהן יש ניצול של פערי כוחות ומעמד.
התחקיר הקשה של אורלי וגיא לא הותיר מקום לספק באשר לטראומה שעברה הצעירה הבריטית באיה נאפה. כדי למנוע את המקרה הבא, הכנו עבורכןם מהלך לשיחה עם המתבגרות והמתבגרים שלכןם בנושא. בשיחה תוכלו לסייע להןם לעבד את מה שראו בתחקיר וגם להבין איך עליהםן לנהוג בסיטואציות דומות.
הקיץ בכלל, והחופש הגדול בפרט, מהווים תקופה מיוחדת בשנה לבני ובנות הנוער: החופש, היציאה מהשגרה, שינויים במעגלים החברתיים ובסדר היום והתנתקות ממסגרות והשגחה של מבוגרים מזמנים לנערות ולנערים אינטראקציות חברתיות ייחודיות וזיכרונות לכל החיים. לצד ההיבטים החיוביים שביציאה מהשגרה, יש בה גם פוטנציאל להיחשף לסיטואציות סיכוניות ולעתים אף לפגיעה של ממש.
יום האהבה (ולנטיינ'ס דיי) הוא הזדמנות מעולה לדבר עם בני הנוער על הנושא הכי מרגש, מעסיק ומבלבל בעולם... אהבה. בשיעור ננסה להבין מהי אהבה, מהי אלימות בתחפושת של אהבה ואיך להבדיל בין השתיים.
ב-28 בספטמבר התחיל התיוג (האשטאג) ״לא התלוננתי״ לסחוף המונים בפייסבוק ובטוויטר. תחת התיוג #לאהתלוננתי נחשפים סיפורים אישיים רבים על פגיעה מינית והסיבות בגינן הנפגעים והנפגעות החליטו לא לדווח או להגיש תלונה על המעשים. השיח הציבורי הסוער עלול להציף רגשית ולהותיר את מי שנחשפים אליו מבולבלים, בייחוד נערים ונערות. אנו מציעות לצוותי המורות, המחנכות והיועצות, לשבור את קשר השתיקה, ולייצר שיח חינוכי המתמודד עם המשמעויות הרבות שעולות מקמפיין #לאהתלוננתי.
רגע לפני היציאה לחופשה – טיפים לא/נשי חינוך (ולהורים גם!) – איך להכין את התלמידות/ים להתמודדות עם פגיעות מיניות בתקופת הקיץ?
על פגיעה מינית בילדים: מה חשוב לדעת, כיצד לזהות ואיך לפעול. עלון מידע שנוצר לקראת קורס הדרכה להורים במכון אדלר.
בתאריך 8.1.2018 פורסמו במהדורת חדשות ערוץ 2 קלטות המתעדות שיחה בין יאיר נתניהו לשניים מחבריו מערב ליל שבת בקיץ 2015. חלק נכבד מהשיחה בין שלושת הצעירים עוסק במיניות, במועדוני חשפנות, ובאמירות בעלות נימה של זלזול, ניצול והחפצה (מלשון חפץ) של נשים שמוכרות ואינן מוכרות להם. חשוב להציב אלטרנטיבה ערכית ולהעביר את המסר כי הדיבורים והמעשים שהוזכרו בקלטות אינם יכולים לעבור בשתיקה. אנו מציעות לצוותי המורות/ים, המחנכות/ים והיועצות להעלות בכיתות את התוכן המשתקף בהקלטות, ולקיים סביבו שיח על ערכים, למען שינוי חברתי בתחום.
מערך שיעור מיוחד שכתבו רכזות החינוך שלנו העוסק בקמפיין MeToo# #גםאני
מערך שיעור חינוך מיוחד שכתבו רכזות החינוך שלנו בעקבות התקיפה המינית שהתרחשה על ידי צעירים ישראלים באיה נאפה.
בעקבות פרשת המורה הפדופיל ותחקיר ההמשך של "ידיעות אחרונות", אשר חשף את הקלות הבלתי נסבלת בה מורים מחליפים נכנסים לכיתות בלי להוכיח רקורד מתאים על היעדר פגיעות מיניות: פנייה של מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע, אורית סוליציאנו, לשר החינוך נפתלי בנט: "אני קוראת לך לעשות בדק בית כולל".
קורסי ההכשרה של מרכז הסיוע ייפתחו בחודשי הקיץ. הנה כמה סיבות טובות למה כדאי לכן/ם להצטרף...
מוטרד/ת ממקרי האלימות המינית שמתפרסמים מדי יום בתקשורת? מרגיש/ה שהגיע הזמן לעשות עם זה משהו?
הצטרפ/י לצוות המנחות/ים של מרכז הסיוע ובוא/י לשנות את העולם!
בסוף חודש מרץ התארחנו בכנס האינטרקטיבי 'נשים בתכנית הלימודים' שהופק על ידי תלמידות/ים בתיכון עירוני י"א בתל אביב. בכנס שולבו סרטונים הממחישים סיטואציות מורכבות מחייהן של תלמידות הכיתה, כשהתלמידות/ים בקהל התבקשו להגיב בזמן אמת באמצעות שאלון מקוון - איך היו מייעצים לנערה לפעול.
נפגשנו עם אביתר קופנהגן, יוזם הכנס, כדי ללמוד על תהליך העבודה של לפני ועל המסקנות של אחרי. אל תפספסו!