סיוע בטלפון, בווטסאפ ובצ'אט אנונימי

בקצרה:

  1. אפשר לפנות לסיוע מיידי בטלפון, בצ'אט אנונימי או בווטסאפ
  2. מרכזי הסיוע מחויבים לסודיות, ולא נבקש ממך למסור פרטים מזהים
  3. מערך הסיוע מציע תמיכה חד-פעמית או מתמשכת, כולל הפניה לשירותים נוספים במרכז ובקהילה
סיוע בטלפון, בווטסאפ ובצ'אט אנונימי

 

מרכזי הסיוע מפעילים מערך של סיוע טלפוני באמצעות קווי הסיוע, ואת 1202קולמילה – מערך הסיוע הכתוב שמספק סיוע בצ'אט אנונימי או בווטסאפ. בעמוד זה נסביר מהו סיוע, נציג בהרחבה את קווי הסיוע והסיוע הכתוב, ונענה על שאלות נפוצות כמו כמו מה קורה בשיחת סיוע, למי מיועד הסיוע ועוד.   

 

מהו סיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית?

מערך הסיוע שלנו מציע מענה ראשוני וזמין למי שעברו פגיעה מינית ולסביבה המלווה אותם/ן, שפועל 24/7.

אנחנו כאן כדי להקשיב, לתמוך ולתת מידע. הסיוע שלנו מבוסס קודם כל על הקשבה, במטרה להבין את הצורך שעומד מאחורי הפניה.

אנחנו מאמינות ומאמינים לך. לא נבקש ממך לספק הוכחות או למסור פרטים. לא נשפוט אותך, או את האופן שבו התנהגת לפני הפגיעה המינית, במהלכה או אחריה. נוכל לתת מידע על השלכות הפגיעה. נעזור לך למצוא את מקורות הכוח והתמיכה שיסייעו בהתמודדות עם הפגיעה. לא נחליט עבורך מה נכון לעשות, או איך לעשות את זה. ניתן לך מידע על מענים מקצועיים ואפשרויות פעולה, ונשאיר לך את השליטה והבחירה בכל רגע ורגע.

הסיוע מתאים למגוון של צרכים ומצבים, מתמיכה מרחוק ועד הכוונה ופתרונות מעשיים.  למשל:

  • מענה למקרי חירום, כגון פגיעה מינית שהתרחשה בשעות או בימים האחרונים
  • תמיכה רגשית ואוזן קשבת. אפשרות לחלוק את ההתמודדות עם הפגיעה המינית, ולעבד יחד מעט מהכאב, הבלבול, הקשיים וההשלכות שלה על החיים.
  • פירוט אפשרויות הפעולה להתמודדות עם הפגיעה ומציאת מענים מקצועיים (טיפול נפשי, הליכים משפטיים, זכויות ועוד)
  • הפנייה לשירותים ייעודיים בתוך מרכז הסיוע או בקהילה

 

איך אפשר לקבל סיוע?

קווי סיוע

מרכזי הסיוע מפעילים שני קווי סיוע ארציים:

  • 1202 – סיוע שניתן על ידי נשים
  • 1203 – סיוע שניתן על ידי גברים

שני הקווים מעניקים סיוע בשפה העברית, ופועלים 24 שעות ביממה, כולל בשבתות ובחגים. נשים וגברים שנפגעו יכולים לפנות לכל אחד מהקווים, בהתאם להעדפה האישית של מגדר המסייע.ת.

בנוסף, מפעילים מרכזי הסיוע קווים יעודיים נוספים:

  • 04-6566813 – סיוע בשפה הערבית
  • 2511* – סיוע לנשים, ילדות וילדים מהחברה הדתית והחרדית
  • 02-5328000 – סיוע לגברים ולנערים מהחברה הדתית והחרדית

כדאי לדעת: פניה ל-1202 תוביל אותך למרכז הסיוע הקרוב אליך. שיחה לאחד מהקווים או השירותים האחרים יכולה להוביל למרכז סיוע אחר. אם יהיה צורך, נפנה אותך למרכז הסיוע הקרוב.

לסיוע באנגלית או בשפות אחרות אפשר לפנות אל כל קווי הסיוע, והמענה יינתן בהקדם האפשרי (בהתאם לזמינות של דוברות ודוברי השפה בקו הסיוע). כדי לקבל מענה בשפות אחרות, יש צורך בהשארת פרטי קשר או תיאום מוקדם.

1202קולמילה – סיוע כתוב

1202קולמילה הוא מערך הסיוע הכתוב שלנו, שמציע סיוע בצ'אט אנונימי ובווטסאפ. הוא הוקם כדי להעניק לך סביבה בטוחה ואנונימית לקבלת תמיכה מידית, הקשבה מלאה ומידע, כי לפעמים יש מילים שקל יותר לכתוב מאשר להגיד.

  • צ'אט סיוע  – סיוע אנונימי בהתכתבות, דרך האתר של 1202קולמילה.
  • סיוע בווטסאפ – סיוע בהתכתבות דרך אפליקציית ווטסאפ, דרך האתר של 1202קולמילה או ישירות בהודעה למספר 052-8361202. שימו לב: הסיוע בווטסאפ אינו כולל שיחות קוליות או שיחות וידאו.
  • צ'אט סיוע בערבית – סיוע אנונימי בהתכתבות, דרך ChatWavo.org

הסיוע הכתוב פועל מראשון עד חמישי ובשבת בין השעות 17:00 אחר הצהריים ועד הלילה. שעות הפעילות המעודכנות מופיעות באתר 1202קולמילה.
לסיוע בווטסאפ, ניתן להשאיר הודעה בכל זמן, והיא תענה עם פתיחת השירות.

 

למי מיועדים שירותי הסיוע?

שירותי הסיוע שלנו מיועדים בראש ובראשונה לכל מי שעברה או עבר פגיעה או הטרדה מינית.

שירותי הסיוע נותנים מענה גם לכל מי שמלווה נפגעות ונפגעים, כמו הסביבה הקרובה (משפחה, חברות וחברים) או אנשי מקצוע (צוותים חינוכיים, טיפוליים, ממונות על הטרדה מינית במקום העבודה ועוד). ומציעים כלים לתמיכה בנפגע או בנפגעת, אפשרות לאיתור שירותי תמיכה מתאימים ותמיכה נפשית בהתמודדות עם החשיפה למקרה והליווי הצמוד.

ניתן לפנות לסיוע בעקבות פגיעה שהתרחשה בכל גיל, ללא תלות בפרק הזמן שחלף.

שירותי המרכזים מיועדים לנפגעות ולנפגעים שגילם בהווה מעל ל-14. ילדות וילדים בגילים צעירים יותר (או מי שמלווים אותם) יוכלו לקבל מאיתנו סיוע ראשוני בערוצי הסיוע, ובמקרה של המשך טיפול יופנו לגופים המתאימים.

 

מה קורה בשיחת סיוע?

בשיחת הסיוע נציע לך:

  • אוזן קשבת ותמיכה רגשית
  • עזרה בבירור צרכים, מקורות כוח ותמיכה
  • מידע על פגיעה מינית וההשלכות שלה
  • מידע על מענים ושירותים בקהילה
  • פריסת האפשרויות השונות להתמודדות עם פגיעה (נפשי, משפטי וזכויות)
  • הפנייה לשירותי המשך הניתנים במרכזים (פגישת סיוע, קבוצות תמיכה, ליווי בהליכים משפטיים ועוד)
  • הפנייה לנשות ולאנשי מקצוע שמתמחים בפגיעה מינית
  • תמיכה וסיוע לתמיכה בנפגע.ת

מה לא יקרה בשיחת סיוע?

  • × נמנע מכל תגובה שיפוטית
  • × לא נשאל או נבקש פרטים על הפגיעה שעברת
  • × לא נבקש ממך להזדהות או למסור פרטים אישיים (אלא אם נידרש ליצור איתך קשר לצורך המשך הטיפול בפניה)
  • × לא נגיד לך מה לעשות או איך לפעול. הבחירה והשליטה יישארו אצלך
  • × לא נספק טיפול נפשי. הסיוע אינו מהווה תחליף לטיפול נפשי מתמשך. במידת הצורך, נוכל לסייע באיתור טיפול ציבורי או פרטי מתאים
  • × לא ניתן ייעוץ משפטי

האם אפשר לפנות לסיוע בלי להזדהות?

תוכן שיחת הסיוע חסוי, ואין צורך להזדהות כדי לקבל סיוע. לא נשאל או נדרוש ממך פרטים אישיים כתנאי לסיוע. במקרים מסוימים נבקש ממך להשאיר פרטי קשר עבור המשך הטיפול בפניה, אך הבחירה תישאר תמיד אצלך. האמון של הפונות והפונים שלנו יקר מפז עבורנו, ואנו עושות ועושים הכל כדי להיות ראויות לו.

בפנייה לסיוע בווטסאפ יופיעו פרטים גלויים של חשבון הווטסאפ, כמו מספר טלפון ושם. נבהיר כי גם בשירות זה, לא נעשה לעולם מידע ללא בחירתך ואישורך.

 

האם הסיוע עולה כסף?

השירות ניתן ללא עלות, וללא התחייבות מצד הפונה. לבחירת הפונה, שיחת הסיוע יכולה לעמוד בפני עצמה או להוות שער לשירותים נוספים, בתוך המרכז או מחוצה לו.

 

מי עונה בקו הסיוע?

את ערוצי הסיוע שלנו מאיישים מתנדבות ומתנדבים שעברו מיון קפדני והכשרה מקיפה ומקצועית בנושא פגיעה מינית, השלכותיה, סיוע מיטיב ומענים בקהילה. הם מקבלים הדרכה שוטפת, ופועלים תחת הצוות המקצועי במרכז. המתנדבות והמתנדבים מגיעים מכל הקבוצות בחברה הישראלית, ומכל רחבי הארץ. יש מתנדבות ומתנדבים בכל הגילים (החל מאמצע שנות העשרים – גיל המינימום להתנדבות), עם ניסיון חיים ורקע תעסוקתי מגוון.

 

 האם חלה על הפניות חובת דיווח?

כאמור, הפנייה למרכזי הסיוע לא דורשת הזדהות, ופרטי השיחה חסויים. עם זאת, במקרים שבהם נקבל מידע ספציפי על קטין או קטינה (עד גיל 18) שעוברים פגיעה מינית בהווה על ידי בני משפחה קרובים או אחראים (אנשי חינוך, אפוטרופוס וכו') – חלה עלינו חובה חוקית להעביר דיווח לרשויות, במטרה להביא להפסקת הפגיעה. במקרה כזה, ניידע את הפונה בכל שלב בדיווח, ונעשה כמיטב יכולתנו ללוות את המקרה מול הרשויות. פה אפשר למצוא מידע נוסף על חובת דיווח.

צוותים חינוכיים, טיפוליים ועוד מוזמנים לפנות לשירותי הסיוע גם לקבלת מידע, התייעצות וסיוע בהפעלת חובת דיווח בדרך הרגישה והמקצועית ביותר.

פורסם: 25.02.2025

כדאי לקרוא

No related posts found.

לעוד מאמרים prev