מרכז הסיוע נותן מענה לפונות ולפונים בכמה דרכים:
קו הסיוע 1202
קו הסיוע פועל 24 שעות ביממה, כולל בשבתות ובחגים, ומטרתו לתת מענה ותמיכה לנשים ונערות שורדות תקיפה מינית לסוגיה במצבי משבר.
- הפניה לקו היא אנונימית, אין חובה להזדהות -
איזה סוגים של סיוע אנחנו מציעות?
- הקשבה לא שיפוטית ותמיכה רגשית
- מתן מידע על פגיעה מינית והשלכותיה
- מתן מידע על מענים ושירותים קיימים בקהילה לנפגעות תקיפה מינית, ופריסת האפשרויות העומדות בפני הפונה
- עזרה בבירור צרכים, מקורות כוח ותמיכה
- הפניה לנשות טיפול ומרכזים טיפוליים המתמחים בטיפול בטראומה מינית
- הפניה לעורכות דין המתמחות בטיפול בעבירות מין
- תמיכה וסיוע למי שמלווה מקרה של פגיעה מינית (סיוע למעגל שני ושלישי)
הסיוע אינו מגמתי, אנחנו לא מחליטות עבור הפונה כיצד לפעול. רק הפונה יכולה לדעת מה נכון עבורה בנקודת הזמן הנוכחית.
מי עונה בקו סיוע?
הקו מאויש ע"י מתנדבות אשר עוברות מיון והכשרה ארוכה ומקצועית בתוך המרכז. העקרונות המנחים שלנו בסיוע הם: הקשבה פעילה, סיוע מאישה לאישה, הפגת תחושות אשמה ובושה, נרמול ההשלכות של הפגיעה, החזרת השליטה ומתן מידע.
אנחנו מאמינות כי:
- פגיעה מינית אינה סקס, היא פשע אלים.
- הנפגעת לעולם אינה אשמה בפגיעה שקרתה.
- אין שום מקום לגישה שיפוטית כלפי נפגעת תקיפה מינית.
- הפונה לקו והמתנדבת שוות זו לזו.
למי מיועד קו הסיוע?
קו הסיוע מיועד בראש ובראשונה לכל אישה שנפגעה או הוטרדה מינית.
הקו נותן מענה גם למי שמלווה אישה או נערה שנפגעה מינית (הורים, בני/בנות זוג, חברות/ים, אנשי חינוך וטיפול וכו') ומסייע להם לתמוך בה או לחבר אותה עם שירותי תמיכה מתאימים.
מרכז הסיוע נותן שירותים לפונות שהן מעל גיל 14.
אם את מתחת לגיל 14 או שאת/ה מלווה נערה צעירה מגיל 14, מומלץ לפנות לקו החירום של אל"י: 1800-22-39-66
נשים ונערות מעל גיל 14 שנפגעו בילדותן מוזמנות לפנות אל קו הסיוע שלנו.
חובת דיווח
על פי חוק אם יש בידינו מידע ספציפי על קטינה שנפגעת מינית בהווה על ידי בן משפחה או על ידי אדם שאחראי עליה (אפוטרופוס, איש חינוך) אנחנו מחויבות לדווח לרשויות, במטרה להביא להפסקת הפגיעה. אנחנו נעביר את הדיווח לגורמי הרווחה הרלוונטיים. בכל מקרה ניידע את הפונה בכל שלב בדיווח, נלווה אותה בחיבור לרשויות ולא נפעל ללא ידיעתה.
לפניה לקו הסיוע ניתן להתקשר 1202 מכל טלפון, או 03-5176176
פגישות סיוע
פונה שמעדיפה שיחה פנים-אל-פנים יכולה להגיע למרכז הסיוע לפגישה אישית עם מתנדבת. בפגישה יתבררו הצרכים של הפונה ויפרסו בפניה המענים האפשריים. כאמור, הסיוע אינו מגמתי, ומה שעומד לנגד עינינו הם רצונותיה וכוחותיה של הפונה.
חשוב להדגיש כי מרכז הסיוע אינו מרכז טיפולי. מטרת הפגישה היא סיוע בשעת משבר וניסיון להנגיש מענים רלוונטים עבור הפונה.
ניתן להגיע לפגישת סיוע לבד או עם מלווה, על פי העדפת הפונה.
לתיאום פגישה אישית יש להתקשר לקו הסיוע 1202
ליווי וסיוע ארוך טווח
ליווי מערכתי
במידת הצורך ובהתאם לרצונה, פונה יכולה להיות מלווה ע"י רכזת הסיוע ברמה המערכתית בתיווך מול רשויות הרווחה, הבריאות, בריאות הנפש וביטוח לאומי. מרכז הסיוע שואף לגבות כל פונה ולא להשאירה לבד מול מערכות הטיפול בה. הליווי כולל תמיכה, תיווך של השירותים והדרישות השונות לקבלת המענה הממסדי, ליווי פיזי למוסדות השונים והתערבות מול הרשויות במקרה הצורך.
פגישות עם סטודנטיות
כמו כן, במרכז הסיוע מתבצעת הכשרה מעשית של סטודנטיות לעבודה סוציאלית מאוניברסיטת תל אביב ובר אילן. הסטודנטיות מקיימות פגישות ליווי וסיוע לטווח ארוך לפונות הזקוקות לכך, בין החודשים נובמבר-יוני בכל שנה.
לסיוע ארוך טווח ניתן לפנות לקו הסיוע 1202