"עכשיו אניח יודעת שיש לי תמיכה ויש למי לפנות"..., "שוב תודה על הכל אני הולכת לישון בלי לבכות"..." לא האמנתי שאדבר עם מישהו על תלונה.. "הצא'ט הזה אדיר", "כמה טוב שאתם כאן גם מאחורי המסך"..
אלה הן רק חלק קטן מהתגובות שקיבלנו במהלך שיחות צ'אט עם פונות כחלק מהשרות החדש והייחודי שהשקנו בתחילת חודש נובמבר.
שרות האונליין מציע סיוע בצ'אט ובאימייל. השרות קם מתוך הבנה כי הרבה פעמים קל יותר לכתוב את מה שאנחנו מרגישים במקום לומר זאת במילים.
מאז החל השרות לפעול אנחנו מקבלות פניות רבות עם סיפורים לא פשוטים אשר מתוך ההתכתבות עולה כי לפונה קל יותר לחשוף פרטים מחייה בכתיבה מאשר בדיבור.
לסיוע און ליין יתרונות רבים בניהם, הסרת מחסומים אשר נובעים משמיעת קולו של אדם אחר.." לקו אני לא מצליחה לפנות אבל כאן בטח עוד ניפגש".. "אני רושמת כי ממש קשה לי לדבר".. השימוש בכתיבה מאפשר יותר חשיפה אישית ובעל ערך תראפויטי.. "אני לא מסוגלת להגיד את זה בקול רם.. פגעו בי פעמיים".., אין חשש מהבעת רגשות חיוביים או שליליים .."אני נגעלת מעצמי. .ממה שקרה לי".
יחד עם היתרונות הגדולים שסיוע מסוג זה מביא עמו לא פעם אנו נתקלות בדילמות. התקשורת באינטרנט נעשית באמצעות טקסטים כתובים . למרות זאת, השפה שנוצרה ברשת אינה זהה לכתיבה מסורתית אלה מהווה שילוב בין כתיבה לדיבור. ישנו שימוש רב באמצעים גרפיים דוגמת האייקונים, אשר באים להחליף הבעת פנים. לא תמיד הבחירה בשימוש בהם היא פשוטה מאחר ואייקונים נתונים לפרשנות אישית.
השיח האינטרנטי דורש מאיתנו להיות מחוברות לעולם בני הנוער, לשפה ולמהירות בה הדברים קורים בשיח המקוון. אנו רואות בהזדמנות שניתנה לנו להיות חלוצות בתחום זכות גדולה, ומאמינות שמערך סיוע און ליין יאפשר לאותם פונות ופונים אשר חוששים/ות לדבר או לא יכולים/ות בגלל מגבלה מסויימת אפשרות להסתייע בנו.
הצ'אט פועל בימים ראשון, שלישי וחמישי בין 20:00-24:00
ניתן לשלוח מייל בכל עת לכתובת withu@1202sharon.org.il מענה יינתן תוך48 שעות